
Rustig werken in uw
praktijk? Het kan!
Voorstel op maat van uw praktijk?
Meer dan 100 Belgische praktijken gingen u voor.
Raadpleeg de experts.
Raadpleeg de experts.

Uw Praktijk, slimmer dan ooit.
Onderzoek: Roodgloeiend gerinkel, bereikbaarheid versus frustratie
In een onderzoek aan de Universiteit van Gent, werden de inkomende telefoontjes bij dokterspraktijken diepgaand onder de loep genomen. Hoeveel oproepen komen er zo binnen op een week? Wat zijn de meeste voorkomende onderwerpen? Belangrijker nog: hoe kan een slim systeem hier krachtig mee omgaan?
Maandagochtend.
Een piek in oproepen is zichtbaar op maandagen, tussen 8 en 9u. Het secretariaat (indien aanwezig) riskeert hier sneller overbelast te worden en de arts in kwestie meer aan de telefoon tijdens consultatie. In bijna alle gevallen zijn de oproepen van patiënten (95%). In meer dan 20% van de gevallen kon men vaststellen dat de oproep `Laboresultaten` als onderwerp had. Een kleiner deel (17%) belt voor een medische vraag en 16% belt om een telefonische afspraak te maken.
Ideaal om de patient naar de juiste plek te sturen, afhankelijk van de werking van de praktijk in kwestie. Fijn voor de patient, fijn voor de praktijk. Laboresultaten? Die komen bijvoorbeeld enkel door tijdens het beluurtje. Afspraak? Kan je makkelijk doorzetten naar de juiste plek. Indien er een telesecretariaat, digitale agenda,… aanwezig is, kan deze makkelijk betrokken worden. Dokter van wacht na de uren? Kan automatisch doorgezet worden bij het drukken van een toets voor `zeer dringende spoedgevallen`.
Voor elke oproep het gepaste antwoord...
Afspraak maken?
Resultaten raadplegen?
Resultaten raadplegen
Collega, apotheker of zorgverlener?
Collega, apotheker of zorgverlener
Zeer dringende gevallen?
Zeer dringende gevallen
Na consultaties (Avond - Weekend)?
Na consultaties (Avond - Weekend)
Staat uw telefoon roodgloeiend?
Rustig werken in de praktijk: het kan!
Bereikbaar
Liever niet gestoord tijdens uw consultatie? Door onze oplossing is er altijd iemand bereikbaar Elke oproep steeds naar de juiste bestemming dankzij slimme routering van uw Cloud Centrale
Op maat van uw praktijk
Een Cloud Centrale volledig aangepast aan uw manier van werken. De Cloud Centrale houdt rekening met werkuren, huisbezoeken, dokter van wacht, raadplegen van (labo)resultaten,...
Comfortabel
Met Cloud Call bewaart u uw privacy door uit te bellen met het praktijknummer. U dient uw GSM nummer niet meer vrij te geven of anoniem te bellen.

Dokters aan het woord
Uit de praktijk gegrepen:
Wat wij ten zeerste waarderen is de persoonlijke aanpak van dit jonge dynamische team zowel bij opzet als bij opvolging van de geleverde diensten. Er wordt geluisterd naar je noden en gezocht naar een geschikte oplossing voor jouw persoonlijke situatie. Geen lange wachttijden aan een helpdesk, maar een snel en goed aanspreekbare medewerker die je voorthelpt.
- Rita VerhelstPraktijk Hollebeek 
Wat wij ten zeerste waarderen is de persoonlijke aanpak van dit jonge dynamische team zowel bij opzet als bij opvolging van de geleverde diensten. Er wordt geluisterd naar je noden en gezocht naar een geschikte oplossing voor jouw persoonlijke situatie. Geen lange wachttijden aan een helpdesk, maar een snel en goed aanspreekbare medewerker die je voorthelpt.
- Rita VerhelstPraktijk Hollebeek 
Previous
Next
